Latenesses & Absences

Students need to be on time for school in order to benefit fully from the day’s learning and activities. Students not present at the start of the day and on the class line, will be marked late. Excessive latenesses and absences will seriously affect a student’s learning progress and possible promotion to the next grade. An Attendance Officer from the Board of Education is in charge of contacting the family if latenesses and absences are excessive.

For 4th and 5th graders in particular, attendance is a major factor in middle school acceptance decisions.

If students are absent because of an illness, a doctor’s note should be provided to the teacher for documentation. If the absence is longer than three days, please call the Main Office at 212-267-4133 to inform the school.

__________________________________________

遲 到 或 缺 席

為學生的學習和活動利益、學生需要準時上學。 過量遲到和缺席將會嚴重影響學生的學習進展,更可 導致影響升級。 教育部門的出席公務員將會聯系家庭。

四和五年級學生要注意,出席比率會影響升中學入學錄取的決定。

假如學生是因為疾病, 請呈交醫生證明記錄 ,如果有需要超過三天的缺席、請打電話校務處 (212-267-4133)告知缺席 。

__________________________________________

 Tardanzas y Ausencias

Los estudiantes necesitan llegar a tiempo a la escuela con el fin de benficiarse plenamente del aprendizaje y las actividades del día. Los estudiantes que no están presentes cuando comienza el día escolar y que no están en la fila de su clase cuando se toma la asistencia serán marcados tarde. Las tardanzas y ausencias excesivas afectarán seriamente el progreso de aprendizaje del estudiante y, como resultado, la promoción al siguiente grado. Un oficial de asistencias del Departamento de Educación se comunicará con la familia si las tardanzas y ausencias son excesivas.

Para los estudiantes de cuarto y quinto grados en especial, la asistencia es un factor importante en las decisiones de aceptación de las escuelas medias.

Si los estudiantes están ausentes debido a una enfermedad, una nota del médico debe ser entregada al maestro para la documentación. Si la ausencias son más de tres días, por favor llame a la oficina principal al 212-267-4133 para informar a la escuela.